Log in

157 usuaris i més de 7.200 trucades ateses pel servei de Teleassistència a Roses

El Departament de Benestar Social de l’Ajuntament de Roses està satisfet amb el balanç del Servei Local de Teleassistència desenvolupat al municipi durant el 2016. Servei que actualment compta amb 161 usuaris, i que va atendre durant tot l’any passat 7.213 trucades. L’Objectiu d’aquest any és igualar la xifra de cobertura del servei, que en el cas de Roses està al 4,14%, a la mitjana gironina que està en un 6%, segons el regidor encarregat del departament.  

El Servei Local de Teleassistència que ofereix la Diputació de Girona conjuntament amb els consistoris de la demarcació, consisteix en el subministrament d'un dispositiu electrònic a les persones usuàries, a través del qual, prement el botó del polsador, es contacta directament amb els professionals del Centre d’Atenció de Teleassistència sense necessitat de despenjar el telèfon ni marcar cap número i parlar des de qualsevol punt de casa. El servei ofereix atenció permanent les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.

Durant el passat any el Centre d'Atenció ha gestionat un total de 7.213 trucades de Roses, entre les rebudes dels usuaris i les realitzades pel propi servei als domicilis per conèixer l'estat dels usuaris o per oferir-los informació. D'altra banda, s'han atès també 1.315 serveis d’agendes, consistents en realitzar un seguiment telefònic amb les persones que es troben en període de convalescència després d'una malaltia o operació, recordar la presa de medicaments o les cites amb el metge, fer l'acompanyament en un procés de dol o felicitar per l'aniversari, entre d'altres.

Una altra prestació amb què compta el servei són els dispositius de seguretat que permeten detectar situacions de risc o d'emergència a les llars dels usuaris més vulnerables (fum, foc, gas,...), que en el cas de Roses compta amb un total de 8 dispositius en funcionament.

El nombre d’usuaris beneficiaris d’aquesta prestació durant l’any 2016 a Roses ha estat de 157 persones, xifra que representa una cobertura del 4,14% de la població major de 65 anys del municipi. L’Objectiu d’aquest any és igualar la xifra de cobertura del servei a la mitjana gironina que està en un 6%, segons el regidor encarregat del departament. 

 

Des de l’Àrea de Benestar Social de l’Ajuntament es valora molt positivament aquest servei, que permet oferir una major autonomia funcional a les persones grans i proporciona tranquil·litat tant als propis usuaris com a l’entorn familiar, gràcies a una atenció continuada permanent.

Deixa un comentari