Q.H.P. LLANÇÀ 25/03/2022
Mitjà
Articles relacionats (per etiqueta)
-
Catalunya bat rècords d'estiu: 206 nits tòrrides i 5.000 nits tropicals
Catalunya bat rècords d'estiu: 206 nits tòrrides i 5.000 nits tropicals
L'estiu català ha tancat amb una xifra rècord de 206 nits càlides, el doble de l'any passat, i prop de 5.000 nits tropicals, marcant una tendència a l'augment. Aquest fenomen afecta regions costaneres com el Barcelonès, Terres de l'Ebre, Costa Daurada i també a l’Alt Empordà. Aquesta anomalia en les temperatures nocturnes planteja reptes enfront del canvi climàtic i l'adaptació a l'escalada de temperatures a Catalunya.
-
Javi Molina, alcalde de Maçanet de Cabrenys, nou president del Consorci Salines Bassegoda
Javi Molina, alcalde de Maçanet de Cabrenys, nou president del Consorci Salines Bassegoda
Els representants dels municipis i de la Diputació de Girona prenen possessió i constitueixen el Consell Plenari ● Javi Molina es proposa millorar la qualitat de vida de la gent i dels pobles de Salines Bassegoda i implicar totes les administracions públiques en la gestió sostenible
. El Consorci Salines Bassegoda ha constituït, dimecres al vespre, a Pont de Molins, el Consell Plenari després dels nomenaments dels membres designats pels 16 ajuntaments que formen el l'entitat i la diputada Míriam Lanero, en representació de la Diputació de Girona. També s'ha escollit, per unanimitat, el que serà el president de l'entitat els propers quatre anys: l'alcalde de Maçanet de Cabrenys, Javi Molina. S'ha nomenat vicepresidents del Consorci, l'alcaldessa de Sant Llorenç de la Muga, Montse Brugués, i l'alcalde de La Vajol, Joaquim Morillo, que ha sigut el president des de l'any 2019 fins ahir. Així mateix, s'han constituït les comissions executiva i de comptes de l'entitat. El nou president, Javi Molina, creu ”necessària una major implicació de totes les administracions del territori per afrontar els reptes de desenvolupament i sostenibilitat dels pobles del Consorci davant del canvi climàtic”. El Consorci Salines Bassegoda El Consorci Salines Bassegoda és una entitat pública de 16 municipis de l’Alt Empordà que treballa per la preservació i la revalorització de l’economia, el paisatge, la cultura i la natura del territori que l’integra, al nord dels grans eixos d’infraestructures de la comarca. Formen el Consorci els municipis d’Albanyà, Agullana, Avinyonet de Puigventós, Biure, Boadella i Les Escaules, Cabanelles, Cistella, Darnius, La Vajol, Llers, Maçanet de Cabrenys, Navata, Pont de Molins, Sant Llorenç de la Muga, Terrades i Vilanant.
-
Protecció Civil i Meteocat alerten de pluges torrencials aquest tardor
Protecció Civil i Meteocat alerten de pluges torrencials aquest tardor
Protecció Civil i el Servei Meteorològic de Catalunya alerten de la possibilitats de pluges torrencials aquesta tardor. És per això que insisteixen en la necessitat de que tots els municipis tinguin un pla amb accions preventives per evitar danys personals en situacions extremes.
-
Projecte WUITIPS millora la gestió del risc d'incendis forestals en zones turístiques
Projecte WUITIPS millora la gestió del risc d'incendis forestals en zones turístiques
La Diputació de Girona i altres socis europeus col·laboren en el projecte WUITIPS per detectar vulnerabilitats en les infraestructures turístiques davant d'incendis forestals i desenvolupar plans de protecció.
-
Arriba el 2on Territori Pissarra, un espai de promoció vitivinícola amb tastos, conferències i una fira
Arriba el 2on Territori Pissarra, un espai de promoció vitivinícola amb tastos, conferències i una fira
.La segona edició de la fira de vins Territori Pissarra tindrà lloc el 14 d'octubre a Colera, oferint tastings, conferències i la participació de més de 18 cellers de diverses regions vitivinícoles. L'objectiu és posar en valor els vins elaborats amb sòl pissarrós i promoure aquesta excel·lència vinícola.