El Museu de l’Empordà serà una aula de l’Institut Ramon Muntaner

Els alumnes de Cicle Superior d’Educació Infantil desenvoluparan una proposta educativa relacionada amb la cultura i les arts El Museu de l’Empordà i l’Institut Ramon Muntaner han signat un conveni a partir del qual l'alumnat del Cicle Superior d’Educació Infantil desenvoluparà el seu currículum amb el Museu com a base dels seus continguts. Per mitjà d’una proposta de co-creació centrada en dues metodologies, Learning by doing i Desing Thinking, l'alumnat del Cicle Superior d'Educació infantil de l'Institut Ramon Muntaner desenvoluparan una proposta educativa relacionada amb la cultura i les arts. Basada en la teoria del nord-americà John Dewey, la metodologia del learning by doing es basa en el principi fonamental que l’aprenentatge ha de ser una acció rellevant i pràctica, i no pas teòrica i passiva. De fet, existeixen diversos estudis que asseguren que un aprenentatge pràctic o aplicat és molt més efectiu que el passiu, ja que els continguts i les pràctiques apreses queden molt més fixades en la nostra memòria. Aquesta filosofia és la base fonamental de la proposta, ja que la defineix des de la seva perspectiva metodològica general.